Cake Pops

Jag hittade på bloggen http://www.bakerella.com/ underbara små bakverk som kallas för Cake Pops. Blev jätte inspirerad och tänkte att jag skulle försöka göra några fina Pops, men det gick åt skogen. Det jag gjorde fel var att jag bakade flera saker samtidigt. Men receptet är väldigt enkelt.


bild lånad från underbart duktiga http://www.bakerella.com/i-have-a-problem/

Recept:

Smula sönder en chokladtårta, ballerina kex eller något liknande med
200 g philadelphia ost, eller någon annan naturell ost
400 g choklad, jag tog både vit och mörk chocklad.  (om man vill kan man färga chocklad med karamellfärg)
Sedan är det bara att använda fantasin till att göra Caken fina.
Jag valde att köpa choklad hjärtan.















Köpte marsipan för garnering, men det kom inte till användning denna gång.



Cake Popsen doppas i choklad







Mina desperata försök till att få fina cake pops misslyckades antagligen för att jag tog i för mycket philadelphiaost. Jag blev inte alls nöjd med utseendet, men gott var det.

Bakade även mumsiga dumlekakor. Lätt som en plätt.

200g margarin
1 1/2 dl socker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

Fyllning dumle eller Noblesse eller både och :)

Blanda ingredienserna till en smidig smet. Låt degen vara i kylen en stund. Rulla degen och tryck ner dumle i mitten. Grädda mitt i ugnen i ca 15 min, 175 grader. Låt svalna och sedan Njuuuuut :)

Killarna på rydsvägen blev glada. Och nicke och jag var proppmätta efter all smet.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0